آنچه در این مقاله میخوانید

طراحی لوگو حرفه ای

چگونه می توانیم لوگوی بهتری را داشته باشیم؟

طراحی لوگو حرفه ای : یکی از مشکلاتی که در طراحی لوگو یک شرکت وجود دارد عدم تعامل مشتری با طراح لوگو می باشد یعنی مشتری نمی تواند آنطور که باید لوگوی درخواستی خود را به طراح سفارش دهد یا منظور خود را آنطور که باید و شاید به طراح بگوید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

البته نباید غافل شد خود طراح هست که باید بهترین کار را به مشتری ارائه دهد ولی خوب انواع مختلف لوگو وجود دارد که به صورت های مختلف دسته بندی می شود طراح وظیفه دارد قبل از شروع کار راهنمایی های کامل را در این زمینه به مشتری ارائه داده تا بهترین شکل ممکن لوگو شکل بگیرد.

در بخش انواع لوگو نیز به این بحث نیز اشاره شده است.

علاوه به این مطالب نکاتی نیز هست که می تواند شما نیز کمک کنند تا طراحی لوگو حرفه ای داشته باشید.

 

قدم هایی برای تعامل بهتر با طراح در راستای هدف طراحی لوگو حرفه ای

 

۱٫ قبل از هر چیز باید اطلاعات خود را جامع ارائه دهید.

قبل از طراحی لوگو شما باید سندی کامل با تمام اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد آرم را به طراح ارائه دهید، تا طراح لوگو بتواند هر چه بهتر لوگوی شما را نیز شکل دهد.
این اطلاعات عمدتا اطلاعات پایه ای در مورد کسب و کار، سبک طراحی دلخواه ، زمان بندی پروژه.
هر گونه اشتباه در دادن اطلاعات باعث طولانی تر شدن پروژه و گاهی اوقات باعث قطع همکاری با طراح نیز می شود (البته اینجا ما در کنار شما هستیم تا هرچه بهتر شما را در این امر یاری نماییم) که شما می توانید با دادن اطلاعات درست و دقیق نتیجه خیلی بهتری را در طراحی لوگو داشته باشید.

۲٫ اطلاعات را در مورد کسب و کار خود ارائه دهید.

اطلاعات پس زمینه شما در زمینه کسب و کار شما باعث می شود که طراحی بهتری، خصوصا از جنبه های بصری شکل بگیرد.

به عنوان مثال شما کارخانه تولید کمپرسور هستید و نیاز به یک لوگوی زیبا دارید در اینجا شما با اشاره به شکل خود کمپرسور و اجزاء تشکیل دهنده آن می توانید کمک کنید تا شکل بهتری به لوگوی شما داده شود. محصول خود، مخاطب هدف و صنعت را شرح دهید، طراحان خوب می دانند که کدام تکنیک های طراحی برای انواع مختلف محصولات، مخاطبان و صنایع خوب عمل می کنند،

بنابراین به جزئیات در این موارد نیز اشاره کنید. در مورد به اشتراک گذاری محصول خود، فرآیند تولید هم می توانید توضیحاتی را ارائه دهید. شاید این مطالب از نظر شما بی ربط باشد ولی فراموش نکنید که طراحان بیش از یک اپراتور کامپیوتر یا کسی که فقط آشنایی کمی نسبت به گرافیک دارد نیز هستند، آنها مردم، محصولات، صنایع و چگونگی انتخاب زیبایی سازگار را در این جنبه ها درک می کنند.

۳٫ ارزش های نام تجاری در طراحی لوگو حرفه ای بسیار مهم هستند.

در هنگام توضیح ارزش های برند، شما باید طیف های مختلف ارزش، مانند: مدل های مدرن در مقابل کلاسیک، فانتزی یا رئال را نیز شرح دهید.طراحان می توانند با در نظر گرفتن ارزش های برند به آنها شکل بصری یا عناصر طراحی دهند.

۴٫ نام شرکت خود را به صورت کامل ارائه دهید.

در حالی که این مطلب واضح به نظر می رسد اغلب نادیده گرفته می شود. باید اطمینان حاصل کنید تا نام خود را به صورت دقیق ارائه دهید.چگونه باید آن را ارائه کرد: – چه کلمه ای از نام خود را می خواهید که آن هر چه بهتر نمایش داده شود؟

( به عنوان مثال برند شما چهار سیلابی می باشد مثلا فرداب ثمین شرق تهران شما می توانید اشاره کنید روی کلمه ثمین که آن نمایش بهتری نسبت به بقیه کلمات داشته باشد.

  • آیا فاصله بین کلمات وجود دارد؟(خصوصا لوگوی انگلیسی)
  • آیا مهم است اگر همه چیز در یک خط یا چند خط ظاهر شود؟

۵٫ در صورت نیاز می توانید شعار شرکت خود را ارائه دهید.

در برخی موارد، شعارها در یک طراحی جاسازی شده و قابل حذف نیستند. فکر می کنم این موضوع کار طراحی لوگو حرفه ای را بسیار سخت و طولانی می کند به خاطر داشته باشید که با اضافه کردن این موضوع طراحی بیشتری نیاز دارد و هزینه بیشتری را برای شما در پی خواهد داشت.

به عنوان مثال می توان به شعار شرکت Amazon اشاره کرد که در لوگوی خود به از حرف a به Z کمانی کشیده شده است که اشاره به از حرف A تا Z منظور هر آنچه بخواهید موجود هست.

۶٫ سبک طراحی خود را شرح دهید.

نوع لوگوی مورد نیاز خود را توضیح دهید، تصویری؟ لوگو تایپ؟ یا …(اشاره به صفحه انواع لوگوها).

اگر در این زمینه مطمئن نیستید می توانید از طراح بخواهید تا شما را در این موضوع کمک کند.

شما می توانید علاوه بر نوع طراحی نوع استایل خود را ارائه دهید به عنوان مثال فانتزی یا پیچیده یا جدی.

۷٫ رنگ ها اهمیت دارند.

طراحان خود می دانند دقیقا چه رنگی برای شما مناسب است ( به عنوان مثال از رنگ های گرم برای برند های خوراکی استفاده می کنند). با این حال شما می توانید پیشنهاد هایی را در این زمینه با نشان دادن مثال هایی ارائه دهید.

۸٫ زمانبندی را مشخص کنید.

فرایند طراحی این است یک روند. یعنی شما نمی توانید زمان دقیقی را برای آن تعیین کنید ایجاد یک طراحی لوگو بزرگ می تواند به طور غیر منتظره در چند ساعت اتفاق بی افتد ولی اغلب نیاز به یک دوره آزمایش و اکتشاف دارد، به همین دلیل اگر زمان بیشتری را به طراح بدهید احتمال خلق کار بهتر نیز افزایش می یابد.

ولی متاسفانه بعضی مشتریان در این زمینه بسیار عجله دارند، اگر بخواهیم یک قاب زمانی را در نشر بگیریم بین ۳ تا ۷ روز می تواند به طول بی انجامد ولی با طولانی تر شدن زمان می توان کار بهتری ارائه شود.
وی شات در کنار شماست تا با ارائه خدمات هر چه بهتر و با زمانی مناسب بهترین طراحی لوگو را برای شما به ارمغان بیاورد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس طراحی هویت بصری
Visual Identity Design Agency
ما با حمایت مشتریانمان و با بهره گیری از جدیدترین متدهای طراحی توانستیم تنها در طی 10 سال، خالق بدیع ترین هویت های بصری در حوزه طراحی لوگو و آرم برای بیش از 1420 کمپانی و برند متعدد باشیم.

طراحی لوگو

طراحی بسته بندی

طراحی کاتالوگ

طراحی ست اداری

پربازدیدترین ها

تفاوت لوگو و برند
تفاوت لوگو و برند چیست؟
طراحی کاتالوگ در مشهد
چرا کارت ویزیت
چرا کارت ویزیت

جدیدترین ها

طراحی کاتالوگ در مشهد
نقش و اهمیت لوگو برای کسب و کارها
طراحی کاتالوگ

خدمات دیجیتال مارکتینگ

طراحی وب سایت

ادورز (تبلیغات گوگل)

سئو

شبکه های اجتماعی

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی محتوایی

برای دریافت مشاوره در این زمینه کافی است فرم را پر نمائید